Den 26.02 markerede vi en af årets store milepæle i AlgaeFood, da vi samlede aktører fra tang- og fødevarebranchen i Bæredygtighedshuset på Kolding Bibliotek.
Dagen bød på inspirerende oplæg og spændende perspektiver på tangens potentiale i fremtidens bæredygtige fødevaresystemer. Gennem workshops arbejdede deltagerne med idéer, udfordringer og muligheder i tangens værdikæde – herunder barrierer for tang i fødevarebranchen, forbrugeraccept samt muligheder for udvikling af nye tangbaserede fødevarer.
Der var samtidig god tid til at netværke, dele erfaringer og tage de første skridt mod nye samarbejder.
En stor tak til vores oplægsholdere:
* Søren Espersen (AlgaeFood & SDU)
Joachim Hjerl (Havhøst)
Mikkel de Vries (Jespers Torvekøkken)
Rie Ladefoged (Læsø Tang)
Max Hansen (DTU Fødevareinstituttet)
Sofie Laage Christiansen (Algecenter Danmark & Kattegatcentret)
Og ikke mindst en stor tak til alle jer, der deltog og var med til at gøre dagen til en succes.
Hos AlgaeFood ser vi frem til mange flere fremtidige samarbejder om alger og bæredygtige fødevarer.
.


